Alle berichten

Tevredenheidsonderzoek Cliënt – 2019-2020

Uit het jaarlijkse cliënt tevredenheidsonderzoek 2020 is onderstaande beoordeling gekomen.

 

Beoordelingspunten Verpleegkundige Kindzorg welke door Kids2care wordt geleverd die o.a. zijn uitgevraagd:

  • vast team
  • zorglevering op tijd
  • inspraak zorgplan/ zorgdoel
  • passende zorg
  • aandacht team voor client
  • voelt client zich veilig/op het gemak bij de zorgverlening
  • deskundigheid team
  • controle op gezondheid client
  • zorginzet verbeteringservaring in omgang ziekte/ zorg noodzaak
  • ervaring regie zorgverlening bij ouders
  • ECD
  • betrokkenheid en deskundigheid Kindzorg team

Gemiddelde tevredenheid over alle uitgevraagde onderdelen: 

Zorg – 9,2

Missie & visie – 8,3

 

Complimenten die Kids2care krijgt van ouders 2019-2020:

  • verpleegkundige heeft aandacht en neemt de tijd. Is deskundig en wij als ouders voelen ons veilig en vertrouwd als ouders voelen ons veilig en vertrouwd
  • de zorg die de verpleegkundige thuis leveren en de rust die dit met zich meebrengt
  • toewijding en liefdevolle zorg
  • verpleegkundige zijn top
  • planning, bijna alles is altijd ingevuld
  • contact met de verpleegkundige en hun betrokkenheid
  • fijne en duidelijke communicatie met planning
    mijn kind kan naar school
  • blij met het verpleegkundig team
  • meedenken, proactief en gemoedelijk
  • zeer deskundig
  • de support van Bernice wordt zeer gewaardeerd
  • de canule zorg en het stimuleren van onze zoon bij het eten
  • de mogelijkheid om het hele gezin erin te betrekken
  • mooie opzet van groei kind naar nw. zorgdoel
  • warme zorg en de inzet om de zorg ook gezellig te maken
  • leuk team ook de nieuwste collega’s
  • mee naar school zodat normaal onderwijs mogelijk is
  • betrokken en behulpzaam
  • vast gezicht
  • goed bereikbaar
  • aandacht voor het kind o.a. verjaardagen en sinterklaas
  • de juiste zorg op maat en op tijd
  • het voelt veilig om ons kind op school achter te laten met de verrpleegkundige
  • ze weten het kind op zijn gemak te stellen

Complimenten die het team aanvullend kreeg 2019-2020:

  • liefdevol en deskundig
  • zeer betrokken en liefdevol
  • ga zo door
  • enorm blij
  • bedankt dat mijn kind naar school kan en ik ook leuke dingen kan doen met mijn andere kinderen wanneer jullie zorgdragen voor mijn zorg kindje
  • lief, zorgzaam en enthousiast. Een dikke 10 van ons
  • meedenken en proactief
  • klantvriendelijk en kijken naar het gehele plaatje i.p.v. alleen de  verpleegkundige handeling
  • zeer deskundig en accuraat
  • respect, houden zich aan de regels en het zijn rustig
  • met elke verpleegkundige heeft onze zoon een andere band
  • jullie maken groei naar zelfstandigheid mede mogelijk
  • maken thuis/kangaroo wonen mogelijk
  • warm en betrokken
  • zorg op maat
  • begripvol en betrouwbaar
  • veiligheid en welbevinden voor ons kind is top!
  • vooruit denken
  • vriendelijk en open
  • goed bereikbaar voor noodsituaties
  • veilig gevoel

Verbeterpunten welke in 2018-2019-2020 al zijn gerealiseerd:

  • Breder team op kantoor, welke zich natuurlijk per mail voorstellen naar ouders.
  • Volledig nalopen ECD, persoonlijke uitleg geven waar nodig.
  • Aantrekken meer (kinder)verpleegkundigen om zo voor een nog betere zorgdekking te kunnen zorgen; dit blijft in de schaarse zorgmarkt een punt wat veel aandacht behoeft.
  • Zelf meer verpleegkundige op laten leiden tot extramuraal Kinderverpleegkundige.
  • Terug naar twee maandelijke planning. Waarbij er met de planningscollega stap voor stap nogmaals alle procedures en de door Kids2care verwachte werkwijze wordt doorgenomen.
  • Uitleg aan collega’s door gezinscoordinator over excate taken bij meerdere kinderen met complexe zorg bij inwerken.
  • Inzet gezinscoordinatoren waarmee er een drempelverlaging is ontstaan welke maakt dat er makkelijke en sneller overleg kan zijn en de Zorgcoordinator op kantoor zich meer kan inzetten op kwaliteit zorgbreed.
  • Bijscholingen op maat passende bij de zorgvraag van client.
  • Uitslag onderzoek op de website.
  • Nieuwsbrief
  • Welkomsbrief met uitleg over Kids2care en haar zorg

Punten welke daarnaast uit het onderzoek naar voren kwamen, hierbij wordt gekeken of het gaat om een los punt of dat er punten zijn die voor meedere gezinnen gelden.

  • Zowel ouders als team moeten de tijd nemen voor overdracht, deze is bij aanvang zorg; hierop moet de aanvangstijd zorgvraag worden aangepast. Bijvoorbeeld als een clientje om 8:00 de deur uit moet met een busje, aanvang zorg 7:45 zodat er bij een complexe zorgvraag rustig de tijd is voor overdracht.
  • Een aantal ouders ervaren het invullen van ECD tijdens de zorg als niet prettig,  dit is een noodzakelijk werkwijze die ivm privacy en noteren van geleverde zorg tijdens de zorg moet worden vormgegeven.
  • Uitval zorg wordt door Kids2care zoveel mogelijk vermeden, toch kan het doordat er meerdere collega’s uitvallen of er (vaak keuze van gezin) maar een klein team in gezin draait, zo zijn dat uitval niet te voorkomen is. Desondanks zullen wij als team onze uiterste best doen zo snel mogelijk geheel of gedeeltelijk zorg te hervatten mocht dit voorkomen.